Monday, August 23, 2010

Kepala Haginkah @ aku yang Berangin kah ?

Apa yang bakal aku tulis ni , akan tercetus spekulasi . Apa yang aku harapkan semuanya tak menjadi . Aku nak tulis takut , gundah gulana , sedih , resah , pilu , nyayat hati semua ada . Takut dikecam sebagai pemusnah rumahtangga . Perit kalu di'tag' sebagai pemarah , pendendam , perasan , sendiri ja nak betui dll .
   Boleh dikatakan .... semua perangai tu ada jadi kat aku sebab keadaan sekeliling aku . So pada kawan2 yang la akenai aku tentu rasa pelik . Masa sekolah mmg aku ni cepat marah . Rebellious child . Errrkkkk !!! tapi semua tu jadi ada sebab yang mana sapa pun tak penah tau . So boleh la selami hati aku .... kalu hampa mau .
      Selama ni aku tak tau sapa yang dah tau pasai aku . Aku sendiri pun baru dapat tau masa aku tingkatan 4 lagi , and of course since then my life was a BIG joke , a fuckin lie , shitting brutality n etc etc etc . Aku dalam diam digelar BUDAK SOSIAL kat sekolah . Yang mana tau tu tau lah , yang mana tak tau tu ... ni ha baru tau kan . Alkisahnya sebab aku berkawan dgn budak2 luar sekolah ASMA & ada among them yang dah totally habis skolah . Grad ka tak grad ka aku sapu ja buat kawan . Laki ka pompuan ka semua aku kawan . Tapi aku tak la sampai buat benda2 pelik tak senonoh . Sampai tergadai body ... aku waras lagi . Aku masih berhati batu , ada yang kata aku tomboy , ada yg kata aku lessy ... urrkkkhh ... Aku tau tapi aku buat diam . Ya aku ngaku aku hati keras , perangai kahaq , kasaq , sebab aku membesar dengan seorang abang . Sedari skolah rendah aku nakai , terjun bendang , masuk tali ayaq tangkap ketam , main polis sentri , main kubu2 bila musim tuai padi , belajaq silat gayong , main tomoi ngan abang kat rumah , panjat pokok , gergaji pokok , mesin rumput , korek longkang buang rumput kering & daun , main basikal siap kayuh basikal mountainbike dari umah di Jln Fajar ke Bukit Kayu Hitam dgn abang aku n geng2 dia lagi .... so what to expect ??? A lemah lembut gemalai girl ka ? Surrounding ngan abang n geng2 abang bebudak Syed Omar .... go figures la ... raya pon pakai baju kurung boleh tahan 3 jam ja . Pehtu abih terlondeh semua salin pakai jeans .
 Aku ni anak angkat kepada Aruahnya Encik Abdul Hamid & Aruahnya Puan Siti Hasnah Bahrom . Aruah , ambik aku sebagai anak angkat sementelah confirmnya 'Bapak' kandung aku JUAL aku kat aruah abah dgn harga RM2000 . Beb time tu mmg banyak la amount ni kan . And aku tau story ni pun bila aku jumpa Tok Nek aku ... terus terbukak pekung rahsia , tu pun sbb aku mgkelei ngan spupu aku dia sound kata perangai mcm setan sbb keturunan sial anak pungut !!! Kesnya dia bagi pecah pasu mak dari China - pasu kesayangan hadiah pemberian best friend dia , dia tuduh aku , aku kena tibai ngan rotan Pak Mid bubuh pastu aku cari dia aku bubuh dia balik penumbuk kat muka .
 And sadly said ... walaupun aku masih ada mak bapak kandung aku n aku kenai depa n the rest of my family ... aku ni seakan-akan tak wujud bagi depa . Tapi bila mai time susah tau plak cari . Tak payah la aku nak elaborate chapter Real Family aku sbb terlalu pain in the ass . Hardly so . Cuma yang aku nak exhale kan segala semak kat dada aku ni hanya ni lah setakat ni . So go figures la geng .
    Aku terhutang darah , nyawa serta budi kepada aruah abah n aruah mak . Hanya depa ja yang aku kenai rapat , yang aku sayang dearly . Tak pernah depa bersungut , merungut @pun terlepas cakap kata aku ni anak tak kenang budi ka , anak angkat ka , sedecit pun tak . Aku dibelai , ditatang , dijaga penuh dengan sejuta kasih sayang , sejuta gemerlapan kasih sayang . Sakit demam aku dijaga baik , makan minum pakai aku , sekolah aku , universiti aku semuanya duit titik peluh aruah abah . Aruah abah yang pernah bertugas sebagao ADO assistan District Officer ... yang maha cengey ! Digelaq Pak Mid Singa !!! huhuhu Sesinga mana pun dia kat opis dengan aku abah tetap jadi Abah Singa Berhati Baldu ... dengan aku dia akan mengalah . I luv abah !!
    Sakit demam makan pakai aku dijaga oleh aruah mak . Kalu aku demam dia lah tak tidoq malam . Aku tido ngan aruah mak sampai la habis hayat dia . Tak pernah aku tidoq sorang diri . Mak N abah tak tido sebilik sebab mak harus pakai kipas di takleh panas nti lelah . Abah plak tak leh sejuk nti semput tekanan dada . Mak suka masak . I loved her cooking . Totally . Bayangkan buku resepi dia ada 7 buah . Dari zaman Jepun sampai la zaman British pun dia simpan . Bila mak dah takdak aku pun taktau sapa curik buku resepi dia tu . Kalu tak for sure aku bukak restoran n bakery dah dengan resepi turun temurun resepi kampung original & pure . Full of satisfactions !!!! U name it . From resepi kampung ke totally westerner . Resepi masakan Jepun pun ada . Silap aku tak belajaq ngan dia dulu .
   Tapi bila terjebaknya aku ke satu chapter hidup terbukak lah rahsia yang aku ni siapa yg sebenarnya . Aku jadi pendiam , yang dulunya kaki nyakat orang . Peramah jadi pemarah . Pantangnya ada yg silap aku terus meletup . Cari pasal ngan aku mmmm mampus la .... n thats why aku mula pandai berkawan bercampur ngan outsiders others than Asmarians . Since then my life chapters .... full of hatred , rebellious , highly socials ( xcept drugs n free sex ) , a chain smoker ( kalah kepala keretapi ) , pendendam , pemarah ...... until now....

No comments:

Post a Comment